Jump to content
Jade Shadows: Share Bug Reports and Feedback Here! ×

Chroma Rework 3.0

SASoHBoss
 Share

Recommended Posts

So this is me reworking an idea that I had to rework chroma, he's not weak by any means, but he really is boring to play, he felt really powerful when I started to play but now that I've branched out. He feels boring to play. His main power isn't unique to him anymore as we have Octavia's amp and mirage's eclipse. So I'd like to purpose a rework.

Passive, a tiny damage boost of his color, 20% like a lich weapon. Red, heat; blue, electricity; green, toxic; white, cold.

His 4 is changed to his 1. He now transforms. When he loses his pelt, it behaves as it used to. And chroma gets an attack speed and movement buff  while halving armor, and when. He sucks his pelt back, depending on how much health it lost, he gains a flat damage reduction based on how much damage his pelt took. That decays on a timer or more on taking damage 

His 2 now is his ward and scales, and they can be selected by a bar like wisps 1, his vex armor is now a lot weaker but has a lot larger radius adding up to his allies.

I'm not sure what exactly to do for his new 3

But for his new 4, I think he should have an utimate ability, based on what his current color benefit is, and having dramatic effects from each other. Such as a massive one time damage fireball with a heat status proc or a toxic pool that strips armor of everyone standing in it. Ect. 

• Like 1

1 hour ago, Conquest375 said:

Então, este sou eu reformulando uma ideia de que tive que refazer o chroma, ele não é fraco de forma alguma, mas ele é realmente chato de tocar, ele se sentiu muito poderoso quando comecei a tocar, mas agora que me ramifiquei. Ele se sente chato de jogar. Seu poder principal não é mais exclusivo dele, pois temos o eclipse de amplificador e miragem de Octavia. Então, eu gostaria de propor um retrabalho.

Passivo, um pequeno aumento de dano em sua cor, 20% como uma arma lich. Vermelho, calor; azul, eletricidade; verde, tóxico; branco, frio.

Seu 4 é alterado para seu 1. Ele agora se transforma. Quando ele perde a pele, ele se comporta como costumava. E o chroma recebe uma velocidade de ataque e um bônus de movimento ao cortar pela metade a armadura e quando. Ele chupa a pele de volta, dependendo da quantidade de vida perdida, ele obtém uma redução plana de dano com base na quantidade de dano que a pele sofreu. Que decai em um temporizador ou mais em sofrer danos 

Seus 2 agora são sua ala e balança, e eles podem ser selecionados por uma barra como mechas 1, sua armadura vex agora é muito mais fraca, mas tem um raio muito maior somando seus aliados.

Não sei o que exatamente fazer pelos novos 3

Mas, para o seu novo 4, acho que ele deve ter uma capacidade absoluta, com base em qual é o benefício atual da cor e com efeitos dramáticos um do outro. Como uma bola de fogo maciça de dano único com um processo de status de calor ou uma piscina tóxica que retira a armadura de todos que estão nela. Ect. 

they lost a beautiful warframe, the chroma could really be a dragon

• 4 weeks later...